Preia controlul documentelor și schimbărilor cu Teamcenter Rapid Start
Atunci când ești abia la început sau doar iei în calcul să adopți o soluție PDM, există mai multe opțiuni de luat în considerare … și deciziile pe care le vei face acum vor determina succesul proiectului mai departe…
- De unde încep?
- Unde merg mai departe?
- Cât de repede pot ajunge acolo?
- Cât va costa?
…sunt întrebări evidente, valabile pentru orice proiect de implementare.
Am prezentat în articolul PDM sau share de retea, nevoia clara pentru un sistem de gestiune a datelor. O soluție preconfigurată PDM vine tocmai să elimine presupunerile, astfel încât să poți începe repede și să obții beneficii rapid. Implementarea unei soluții software PDM fără modificări semnificative ajută companiile să obțină beneficii mai rapid, să finalizeze implementarea într-o perioadă scurtă de timp și apoi să crească de acolo pentru a obține beneficii suplimentare.
Teamcenter Rapid Start este o soluție PDM preconfigurată pentru o implementare rapidă, care se poate instala într-o singură zi.
- Este simplu și rapid de instalat, configurat și implementat
- Preconfigurat în funcție de cele mai bune practici din industrie
- Presupune expertiză IT minimală, necesară pentru operare și suport
- Și asigură o realizare rapidă a beneficiilor pentru o recuperare imediată a investiției
Cu Teamcenter Rapid Start, obții capabilități PDM esențiale pentru controlul datelor și proceselor, cu o singură sursă pentru datele despre produs, o execuție a proceselor simplă și gestiunea proiectării multi-CAD. Teamcenter Rapid Start simplifică procesul de instalare, având fluxuri de informații și obiecte preconfigurate, odată cu integrarea CAD de care aveți nevoie.
Implementarea standard Rapid Start include o integrare CAD la alegere, la care se pot adăuga alte integrări MCAD (Mechanical CAD) și ECAD (Electrical CAD) adiționale.
Managementul datelor multi-CAD
Capabilitățile de gestionare a datelor multi-CAD din Teamcenter Rapid Start vă permit să gestionezi, să controlezi și să partajezi în mod eficient date MCAD, de-a lungul întregului ciclu de proiectare. Indiferent de instrumentele CAD folosite, acest mediu oferă o vizualizare unică a datelor despre produse, precum și a proceselor de inginerie.
Pe măsură ce datele de asamblare sunt create, poți îmbunătăți calitatea produsului, prin definirea și gestionarea completă a structurii produsului, pentru a reprezenta cu exactitate toate configurațiile de produs, variantele și opțiunile acestuia.
După ce informațiile de proiectare sunt capturate în Rapid Start, proiectanții pot găsi rapid, partaja și reutiliza datele de proiectare utile, ceea ce va ajuta la îmbunătățirea calității totale a produsului.
Integrare multi-CAD
Fie că ai nevoie să gestionezi datele de la un singur sistem CAD sau de la mai multe sisteme CAD diferite, Teamcenter pune la dispoziție o singură sursă de date, securizată, pentru toate datele CAD. Cu integrări pentru NX, CATIA, ProE, SolidEdge, Solid Works, Inventor, Autocad și multe altele, proiectanții vor petrece mai mult timp efectiv cu proiectarea și nu cu căutarea ultimei versiuni a unui desen sau fișier. Ei pot continua să lucreze în sistemul CAD nativ, având Teamcenter pentru gestiunea datelor și proceselor în background.
Detalii mai multe despre integrarea cu NX găsiți în articolul MANAGEMENTUL PROIECTELOR NX CU TEAMCENTER
Fișierele JT pot fi folosite pentru o comunicare mai ușoară, colaborare și partajarea informației, atât intern cât și extern cu parteneri și furnizori. Utilizatorii pot naviga în structura de produs, încărcând întregul ansamblu sau numai acele componente de care sunt interesați. De la adnotări simple, până la analize mai complexe, Teamcenter are capabilități robuste pentru mock-up și validare digitală.
Teamcenter Rapid Start permite echipelor de proiectare electrică ECAD să mărească productivitatea prin integrarea fluxurilor de proiectare deconectate, permițând schimbul de informații între cele două domenii – mecanic și electric.
Proiectarea în context
Capacitatea de a proiecta în context înseamnă, în esență, că proiectanții sunt capabili să găsească date de proiectare într-un mediu de proiectare global, de a naviga rapid în cantitatea mare de informații despre produs și proces, indiferent de instrumentele cu care au fost create aceste informații, și sălucreze doar cu datele relevante produsului și configurației acestuia.
Cu Teamcenter, proiectanții nu trebuie să migreze reperele și ansamblurile către alt sistem CAD pentru a lucra cu ele. Cu ajutorul funcționalității de management al datelor CAD din Teamcenter și capabilităților de vizualizare cu JT, soluția pune la dispoziție un management adevărat al datelor multiCAD și proiectarea în context.
Numerotare inteligentă
Numerotare inteligentă a documentelor în Teamcenter ajută la simplificarea definiției și suportul pentru numerele de desen inteligente. Poți defini cerințele și să specifici valori valide pentru alocarea automată a numerelor inteligente pentru documente, așa cum sunt definite acestea în manualul calității al companiei. Atunci când se creează un produs sau un reper nou, utilizatorii au la dispoziție o fereastră de dialog pre-configurată, în care li se permite să aleagă din valori valide. Odată ce fac selecțiile necesare, numărul de desen este generat automat.
Poți defini cerințele și să specifici valori valide pentru a automatiza generarea de numere inteligente pentru desene, care să reflecte ceea ce este important pentru companie, de exemplu tipul de material, tipul de reper, locul de fabricație, finisarea, utilizarea finală, dacă este achiziționat sau produs intern etc.
Managementul listelor de materiale
Teamcenter Start Rapid include Product Structure Manager, un modul care permite utilizatorilor să manipuleze structuri de produse care au fost extrase automat dintr-un sistemCAD sau care au fost configurate manual.
Definind o structură de produs (sau BOM, listă de materiale) la începutul procesului de inginerie, permite utilizatorilor din avalul procesului de dezvoltare al produsului să acceseze și să extindă lista de materiale comună, evitând multe dintre neînțelegerile tipice în companiile care utilizează mai multe structuri de produs (structura de produs de la proiectare, de la fabricație, de la achiziții șamd). De asemenea, ea ajută la eficientizarea reutilizării și promovează realizarea prototipurilor rapide de produs, permițându-ți să răspunzi la oportunitățile de pe piață mai rapid.
Schimbul de date
Capabilitățile Teamcenter Rapid Start pentru schimbul de date, permit utilizatorilor să creeze un pachet de revizuire a proiectului care conține fișiere 2D și 3D CAD și alte documente tehnice, și să trimită acest pachet pentru revizuire și marcare către utilizatorii externi (care nu au acces la sistem).
Pachetul pentru schimb de date permite proiectanților să integreze datele de proiectare și vizualizare generate cu instrumentul lor CAD, sau un sistem CAD diferit, creând astfel un produs virtual care poate fi vizualizat, interogat și marcat.
Managementul documentelor non-CAD
Teamcenter Rapid Start include funcționalitate standard de management al documentelor, astfel încât să poți crea și gestiona documente în strânsă legătură cu procesele și datele PDM. Documentele conexe sunt asociate cu produsele, și poți sincroniza atributele între documente și PDM. Integrarea Adobe PDF oferă posibilitatea de vizualizare și instrumente de marcare. Ai posibilitatea să creezi o documentație structurată și de asemenea să tipărești documentele la pachet (pentru un întreg ansamblu de exemplu), incluzând și eventuale watermark-uri (în lucru, aprobat, lansat, arhivat, etc).
Teamcenter Rapid Start oferă o integrare standard cu Microsoft Office pentru a extinde domeniul de aplicare și a integra utilizatorii din afara departamentului de inginerie. Aceasta include crearea și actualizarea de publicații tehnice, a foilor de proces, cerințele clientului, set-up-uri de fabricație, specificații de testare, șamd.
Utilizatorul interacționează cu informațiile și procesele despre produs direct prin interfața familiară Microsoft Office.
Teamcenter Rapid Start vine cu rapoarte preconfigurate. Rapoartele se bazează pe date despre produs reale și exacte din sistemul PDM, actualizate live. Cele care sunt incluse în Rapid Start includ istoria de modificare a unui reper, raportul reviziilor unui document, lista de materiale împreună cu informații despre costuri sau masele componentelor.
Teamcenter Rapid Start are capabilități pentru căutare simplă, astfel încât utilizatorii finali pot defini în mod intuitiv căutările pentru a găsi informațiile de care au nevoie. Poți căuta obiecte și proprietățile acestora, folosind fie căutări preconfigurate, fie căutări definite de utilizator. Ai posibilitatea să salvezi căutările utilizate frecvent pentru reutilizare.
Managementul proceselor
Teamcenter Start Rapid vă oferă capabilități de bază pentru fluxuri de lucru pentru a simplifica dezvoltarea de produse prin automatizarea și sincronizarea proceselor. Ai posibilitatea:
- Să revizuiești, să comentezi, să aprobi sau rejectezi repere, desene și documente
- Să personalizezi fluxuri de lucru pentru a se potrivi cu procesele de business din companie,
conform manualului calității - Să capturezi și să auditezi informațiile
- Să integrezi echipe din mai multe departamente/discipline
Profitând de experiența acumulată din sute de implementări, Teamcenter Rapid Start vine preconfigurat cu un set standard de fluxuri de lucru (workflowuri), creat în baza celor mai bune practici din industrie, care acoperă toate nevoile pentru procese tipice, pentru a începe cu un sistem PDM.
Pentru acele situații excepționale care necesită un proces de conformitate specific (de exemplu, domeniul medical), poți reconfigura și adapta fluxurile de lucru standard sau puteți creea altele noi, rapid și ușor, fără a fi nevoie de programare.
Procesul de revizuire este un bun exemplu al modului în care componentele preconfigurate, livrate în Teamcenter Rapid Start, sprijină activitățile de zi cu zi. Pentru cei care nu doresc să intre în complexitatea managementului schimbărilor, dar încă mai doresc să înregistreze reviziile, ei pot folosi aceste capabilități preconfigurate.
Teamcenter Start Rapid oferă, de asemenea, un obiect predefinit de tipul comandă de lucru, element care include formulare pentru solicitarea de modificare și detalii despre comandă și un set de foldere pentru a stoca documente asociate cu aceasta.
Roluri și funcționalitate preconfigurată
Teamcenter Rapid Start oferă grupuri și roluri preconfigurate, cu drepturi de acces corespunzătoare, pentru a simplifica activitățile și procesele tipice.
Shop Floor Viewer este un client simplificat web care este destinat a fi utilizat în secție de către operatori sau ingineri. Permite căutarea reperelor lansate în fabricație, vizualizarea și măsurarea modelelor 2D și 3D și tipărirea documentelor.
Teamcenter RS dispune de vizualizare, colaborare și revizuire folosind formatul JT și o mulțime de alte formate 2D și 3D. Organizațiile care lucrează într-un mediu multi-CAD pot analiza ansambluri multi-CAD 3D fără să fie nevoite să utilizeze un anumit sistem CAD, ba chiar și fără a fi nevoite să folosească un sistem CAD.
Capabilitatea aceasta este extinsă și la browserul web pentru utilizatorii care nu folosesc stații de lucru, adică pot folosi un browser de internet pentru a vizualiza un ansamblu 3D, al adnota, măsura, secționa…
Proces standardizat de școlarizare și implementare
Dacă te-am convins, atunci poate te întrebi cum te poți bucura de un sistem PDM complet. Răspunsul este prin 3 pași simpli:
1. Programăm o vizită – noi venim la tine pentru a stabili obiectivele împreună
2. După 2 zile noi îți facem o propunere personalizată
3. După 10 zile de training și implementare vei putea utiliza cu succes Teamcenter
Digital Twin are cea mai experimentată echipă din România pentru implementarea Teamcenter. Ne puteți contacta pentru orice nevoie de licențe, mentenanță, training sau suport.