Managementul proiectelor NX cu Teamcenter
Așa cum spuneam și în articolul PDM sau share pe rețea?, gestionarea datelor CAD/CAM folosind sistemul de fișiere clasic nu este o opțiune potrivită pentru o companie care își dorește un bun control al reviziilor documentelor, securitatea datelor, regăsirea desenelor și refolosirea facilă a proiectelor. Soluția modernă și elegantă pentru managementul datelor create cu Siemens NX este reprezentată de utilizarea NX în modul Managed, adică folosirea NX cu Teamcenter ca și bază de date în locul sistemului de fișiere de la nivelul sistemului de operare.
În cele ce urmează vei afla cum funcționează operațiile comune de creare a unui model nou, modificare și deschidere a unei revizii, lucrând într-un sistem integrat NX cu Teamcenter, soluția PDM de la Siemens.
Crearea reperelor noi. Verificarea și aprobarea desenelor. Lansarea reperelor în execuție
Primul aspect pe care îl vei observa este fereastra de New Item… modificată – nu mai am acces la datele stocate local pe calculatorul propriu sau pe un share de rețea, am acces direct în baza de date Teamcenter. În fereastră trebuie să introducem cel puțin 3 date – numele noului reper, numărul și revizia. Cele din urmă se pot genera automat în baza regulilor stabilite de către administratorul de sistem. Tot aici se pot specifica și alte date utile, precum proiectul din care face parte reperul, acestea depinzând de modul de implementare a soluției PDM. Sistemul va prelua automat alte date disponibile – de exemplu numele utilizatorului și data exactă.
Toate aceste meta-data vor putea fi utilizate mai târziu pentru căutare sau pentru generarea automată a informațiilor din listele de materiale (BOM), desenele de axecuție (drafting) și documentația de atelier (shopfloor documentation).
Proiectele pot fi transmise pentru verificare și aprobare, iar apoi lansate în execuție, direct din NX. Aplicația Active Workspace este integrată nativ în NX și permite navigarea în datele disponibile în Teamcenter. De aici se pot face căutări, deschide documente existente și lansa fluxuri de lucru noi (workflow-uri).
Active Workspace este de asemenea accesibil cu ajutorul unui browser de internet. Modelele 3D pot fi vizualizate fără a fi nevoie de NX, inclusiv informațiile despre fabricație (PMI – Product Manufacturing Information) – cote, toleranțe, rugozități șamd. Acest aspect este foarte util celor din secția de producție – un model 3D este mai ușor de înțeles față de un desen 2D și nu este nevoie ca cel din secție să se deplaseze până la biroul de proiectare pentru a se lămuri cu proiectantul. În plus, se pot face măsurători, secțiuni sau chiar adnotări pe modelul 3D, direct din Active Workspace, adică dintr-un browser de Internet.
Modificarea reperelor existente. Creare reviziilor
De foarte multe ori, după ce creăm un reper și îl lansăm în execuție, apare necesitatea de a-l modifica, adică de a creea o nouă revizie. Această modificare poate fi rezultatul unei analize, unor revizii ale altor repere sau unor alte circumstanțe. Indiferent de motiv, să presupunem că ești în situația de a face o nouă revizie unui reper existent.
Frumusețea soluției integrate NX cu Teamcenter constă în faptul că este foarte ușor să regăsești un reper, plecând de la număr, denumire, proiectant, proiect șamd. Cauți -> regăsești -> deschizi, totul direct din NX. Un aspect foarte important este că atunci când reperul este deja deschis de altcineva pentru modificare (checked-out), sistemul te informează automat și îți permite să deschizi reperul numai cu drepturi de citire. Similar, dacă reperul este lansat în execuție (released), atunci acesta nu mai poate fi modificat și NX va deschide fișierul read-only.
După ce modific un fișier, voi dori să-l salvez. Am posibilitatea de a alege între a salva sub aceeași revizie, a creea o revizie nouă sau a creea un reper nou. Sistemul va găsi automat toate modelele și desenele asociate și îmi va da opțiunea de a le salva și pe acestea în același timp, astfel încât voi regăsi sub noua revizie și desenele asociate, actualizate automat.
Deschiderea unui ansamblu. Înlocuirea reviziei unei componente.
Ansamblurile salvate în Teamcenter permit sincronizarea automată a listei de materile (BOM) cu sistemul ERP. La deschiderea acestora în NX, am posibilitatea să controlez reviziile componentelor care vor fi încărcate. Pot astfel să deschid un ansamblu așa cum a fost salvat sau pot deschide ansamblul încărcând ultimele revizii disponibile ale componentelor, în lucru sau producție.
În Assembly Navigator din NX cu Teamcenter sunt disponibile informații live cu privire la starea componentelor – dacă sunt în lucru, lansate în producție sau dacă sunt deschise pentru modificare de alte persoane (checked-out).
În exemplul de mai jos, o componentă a ansamblului va fi înlocuită cu o revizie a acesteia, sistemul căutând automat toate reviziile disponibile pentru un anumit reper.
Mai multe informații despre managementul proiectelor NX cu Teamcenter poți afla decărcând broșura Teamcenter integration for NX sau la www.digitaltwin.ro/produse-siemens-plm/teamcenter/.